Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری دو واحد مرغ تخم‌گذار در خوزستان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان در حال حاضر دارای 17 واحد مرغ تخم‌گذار فعال به ظرفیت یک میلیون قطعه است و دو واحد به ظرفیت 50 هزار قطعه نیز در ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری دو واحد مرغ تخم‌گذار در خوزستان

ایرج آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: استان خوزستان مبدأ ورود نهاده‌های دامی به کشور است و این مزیت می‌تواند استان را به قطبی برای تولید و صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ و فرآورده‌های دامی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس تبدیل کند.

وی افزود: استان خوزستان در حال حاضر دارای 17 واحد مرغ تخم‌گذار فعال به ظرفیت یک‌میلیون قطعه است و دو واحد به ظرفیت 50 هزار قطعه نیز در ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: سالانه 20 هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود که با توجه به جمعیت استان و سرانه 12 کیلوگرم به ازای هر نفر حدود 58 هزار و 800 تن نیاز استان به تخم‌مرغ است و از این لحاظ با تراز منفی مواجه هستیم.

 آصفی با اشاره به تشکیل کمیته جذب سرمایه‌گذار برای احداث واحد مرغ تخم‌گذار در استان خاطرنشان کرد: سه سرمایه‌گذار در سال جاری به واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت 520 هزار قطعه اضافه خواهند شد.

وی یادآور شد: میزان جوجه ریزی در  مرغداری‌های استان در شهریورماه سال جاری، بالغ‌بر پنج میلیون و 100 هزار قطعه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 56 درصد افزایش داشته است. 

آصفی یادآور شد: از این میزان جوجه ریزی بالغ‌بر 9 هزار و 180 تن گوشت مرغ آماده طبخ استحصال خواهد شد . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید