Iranian Agriculture News Agency

سم‌پاشی بیش از 5 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: اداره دامپزشکی رامهرمز با همکاری سپاه، سازمان بسیج عشایری و روستایی و جهاد کشاورزی شهرستان نسبت به برگزاری دومین اردوی جهادی دامپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردارشهرستان رامهرمز به مدت دو شبانه روز اقدام کرد.

سم‌پاشی بیش از 5 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه انگل‌های خارجی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، بهروز حقیقی بیان کرد: در راستای سیاست‌های کلان اداره کل دامپزشکی استان با هدف ارائه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و عشایری و همچنین نقش کنه‌ها و انگل‌های خارجی دام در شیوع بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، در این اردوی جهادی بالغ‌بر پنج هزار راس دام سبک و سنگین و همچنین بیش از چهار هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی مورد سم‌پاشی رایگان قرار گرفت.

وی هم چنین افزود: بیش از 6 هزار راس دام در این اردوی جهادی با حضور کارشناسان دامپزشکی به‌صورت کاملا رایگان معاینه و درمان شد.

 حقیقی با تاکید بر اهمیت آشنایی با بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، توضیح داد: بیماری مشترک میان انسان و حیوان همچون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تب مالت، هاری، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و... است که در این اردو جهادی کارشناسان دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت این بیماری‌ها، علائم، راه‌های انتقال، گروه‌های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداختند.

وی یادآور شد: این اردو با هدف کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک بین دام و حیوان، توسعه و رشد اقتصادی در حوزه دامپروری و رفع محرومیت در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید