Iranian Agriculture News Agency

فعالیت چهار اکیپ پایش جهت پیش‌آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان

چهار اکیپ پایش جهت پیش‌آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان فعال هستند.

فعالیت چهار اکیپ پایش جهت پیش‌آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان،  کارشناس ملخ مدیریت آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور و کارشناس مسئول حفظ نباتات سازمان برای بررسی تمهیدات لازم جهت آمادگی حمله ملخ صحرایی به آبادان سفر کردند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات سازمان گفت: با توجه به احتمال هجوم ملخ صحرایی در بهمن ماه و اهمیت این آفت، از منطقه ریزش ملخ صحرایی در سال ۹۸ در فیاضی آبادان بازدید شد.

طبیب ادامه داد: برای آمادگی حمله احتمالی ملخ صحرایی، تجهیز امکانات و ادوات مبارزه ضروری و حیاتی است، همچنین برای پیش‌آگاهی از حمله این آفت خطرناک پایش‌های مداوم، ثبت نقاط پایش در اپلیکیشن موبایلی elocust 3m به‌صورت روزانه و تعامل با کشاورزان منطقه جهت شناسایی آفت و آماده باش بودن جهت تسریع انجام مبارزه احتمالی باید اجرا شود.

وی اضافه کرد: آخرین هجوم ملخ در جنوب غرب خوزستان مربوط به سال ۹۸ در فیاضی آبادان و در سال ۱۴۰۰ شلمچه خرمشهر است که در هر دو منطقه مبارزه به موقع و به خوبی علیه حشرات بالغ آفت ملخ صحرایی انجام شد.

طبیب یادآور شد: در سال ۹۸ دو گله ۲۰۰ میلیونی از آفت ملخ صحرایی به منطقه فیاضی از بخش مرکزی حمله کرد و مبارزه شیمیایی در سطح ۴۴۰ هکتار زمینی توسط سم‌پاش‌های فرغونی ۱۰۰ لیتری و ulv پاش‌ها و ۶۰ هکتار هوایی توسط پهپاد با ۱۷۲ لیتر سم دلتامترین علیه این آفت انجام شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون چهار اکیپ پایش جهت پیش‌آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان فعال هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید