Iranian Agriculture News Agency

خوزستان تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی کشور

مشاور وزیر و مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که راه رسیدن به خودکفایی کشور از خوزستان عبور می‌کند، گفت: خوزستان تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی کشور است.

خوزستان تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سید مجید موسوی مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای سنگر ساز بی سنگر بیان کرد: خوزستان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.

وی با با بیان این مطلب که راه رسیدن به خودکفایی کشور از خوزستان عبور می‌کند، گفت: خوزستان تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی کشور است.

مشاور وزیر و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر امنیت غذایی به خصوص تولید گندم اشاره کرد و گفت: گندم برنده‌ترین صلاح در دست کشورهای مختلف است که در جهت منافع و مسائل سیاسی و اقتصادی از آن استفاده می‌شود.

موسوی با بیان این مطلب که رکورد تولید و خرید تضمینی گندم همچنان در اختیار خوزستان است بیان داشت: ارتقاء میزان تولید به عوامل متعددی از جمله تامین به هنگام نهاده‌ها بستگی دارد.

وی به اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان اشاره و بیان کرد: اجرای فاز دوم این طرح در استان در جهت افزایش میزان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و ارتقاء تولید بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی ضمن اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت و اهمیت استان خوزستان برای کشاورزی کشور گفت: از جمله تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی برای استان می‌توان به دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک، تاکید بر استفاده بیش از پیش از اقتصاد دریایی و تلاش برای رفع تداخلات و سند دار کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد.

در پایان نیز مجید نبی پور به‌عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی و از زحمات و تلاش‌های بی دریغ سید رحمت ا... پریچهر رئیس پیشین سازمان تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید