Iranian Agriculture News Agency

ایمن سازی دام های گتوند علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: بیش از 90 هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان گتوند واکسینه شدند.

ایمن سازی دام های گتوند علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، هادی احمد فخرالدین بیان کرد: طرح واکسیناسیون دام سبک شهرستان گتوند علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با پوشش کامل واحدهای روستائی و عشایری به اتمام رسید.

وی افزود: به‌منظور کنترل و ریشه‌کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، عملیات واکسیناسیون رایگان و فراگیر دام سبک در شهرستان اجرا شد و بیش از 90 هزار دام سبک روستایی و عشایری علیه این بیماری واکسینه شدند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با اشاره به این که بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری ویروسیو بسیار مسری است، گفت: این بیماری ویروسی بین نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) شایع است و می‌تواند خسارات زیادی را به واحدهای دامی وارد کند.

احمد فخرالدین اضافه کرد: این بیماری تلفات ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های دام سبک را به‌دنبال دارد و از علائم آن می‌توان به تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی، التهاب روده و اسهال اشاره کرد. لذا بهترین روش برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام واکسیناسیون و ممانعت از ورود دام بدون سابقه واکسیناسیون به گله است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید