Iranian Agriculture News Agency

پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-2 با کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی

رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-2 تشدید کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی است. به‌صورتی‌که بدون اخذ مجوز قرنطینه بهداشتی دامپزشکی به هیچ عنوان نباید اجازه تردد دام در مناطق مرزی داده شود.

پیشگیری از تب برفکی سویه SAT-2  با کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، جلسه ستاد پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی SAT-2 به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آبادان و با حضور روسا و کارشناسان ادارات دامپزشکی، محیط زیست و جهاد کشاورزی و نماینده فرماندهی انتظامی آبادان در محل فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان ضمن اشاره به تاریخچه بیماری تب برفکی سویه SAT-2 و علائم بیماری در دام‌های سبک و سنگین گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری تشدید کنترل ورود و خروج دام در نواحی مرزی است. به‌صورتی‌که بدون اخذ مجوز قرنطینه بهداشتی دامپزشکی به‌هیچ عنوان نباید اجازه تردد دام در مناطق مرزی داده شود.

محمد فخری زاده همچنین با اشاره به مبادی ورودی شهرستان آبادان تصریح کرد: ورود دام به شهرستان باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام شود.

فخری زاده بیان کرد: در صورت وقوع بیماری در واحدهای اپیدمیولوژیک امکان سرعت اشاعه بیماری در سایر واحد ها نیز وجود دارد که باید در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعا به اداره دامپزشکی آبادان گزارش شود تا اصول امنیت زیستی (بیوسکوریتی) را در واحد مشکوک اعمال کند.

وی بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای پرورش تاکید کرد و افزود: فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی، آهک پاشی اطراف محوطه دامداری، کم کردن تردد در واحدهای پرورش و جلوگیری از افراد متفرقه به‌همراه ضدعفونی کردن مرتب وسایل موجود در واحدهای دامداری از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی سویه SAT-2 است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید