Iranian Agriculture News Agency

استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان در پایانه‌های مرزی استان در ایام اربعین

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان از استقرار کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هم‌زمان با ایام اربعین در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان در پایانه‌های مرزی استان در ایام اربعین

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ناصر عسکری فرد گفت: فعالیت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های عملیاتی هم‌زمان با ایام اربعین در استان خوزستان آغاز شده است.

وی افزود: با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی و افزایش تردد زوار امام حسین (ع) در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، به‌منظور افزایش و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور 45 کارشناسان بهداشتی به‌صورت 24 ساعته در حال انجام است.

وی بیان کرد: از اهداف مهم اجرای این طرح، نظارت به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تامین سلامت و امنیت غذایی زائرین عزیز است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اضافه کرد: رعایت توصیه‌‌های بهداشتی دامپزشکی در موکب‌‌های اربعین تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌‌های مشترک دارد.

وی یادآور شد: ذبح دام در مواکب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام شود لذا تقاضا می‌شود موکب داران عزیز و ارجمند، جهت ذبح دام‌های خود به کشتارگاه‌های شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید