Iranian Agriculture News Agency

کشف و ضبط 40 تن فرآورده خام و خوراک دامی غیر قابل مصرف در اهواز

طی پنج ماه اول سال جاری 40 تن فرآورده خام و خوراک دامی غیر قابل مصرف در اهواز کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 40 تن فرآورده خام و خوراک دامی غیر قابل مصرف در اهواز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرپرست اداره دامپزشکی اهواز گفت: طی بازدیدهای بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین کارخانه‌های تولید خوراک دام در سطح شهرستان بالغ‌بر 40 تن فرآورده خام دامی و خوراک آماده دام فاسد در پنج ماهه اول سال 1402 که فاقد شرایط لازم بهداشتی جهت عرضه بودند کشف و ضبط شد.

سید مرتضی قریشی با اشاره به اینکه نظارت بر تولید، نگهداری و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام از مزرعه تا محل مصرف با دقت انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء مسائل بهداشتی در تولید فرآورده‌های خا م دامی تشدید نظارت‌ها بر تولید و توزیع این محصولات است.

وی همچنین به لزوم تهیه فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام مصرفی در واحدهای پرورش از مراکز مجاز و معتبر، گفت: باید روی محصولات بسته‌بندی مصرفی اطلاعات کالا شامل نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و کد پروانه بهداشتی تولید دامپزشکی و شرایط نگهداری درج شده و از خرید فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام فاقد مشخصات فوق خودداری شود.

قریشی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌ 06133369121 اداره دامپزشکی شهرستان اهواز اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی در پایان از شهروندان محترم در خواست کرد از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و فاقد هویت و گوشت‌هایی که فاقد نشان و لیبل دامپزشکی هستند، خودداری نمایند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید