Iranian Agriculture News Agency

افزایش ظرفیت مرغداری‌های استان تا مرز خودکفایی

در سال 1401 مجوز 604 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 18 میلیون و 189 هزار و 594 قطعه صادر شد که تعداد83 واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و 430 هزار و 475 قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

افزایش ظرفیت مرغداری‌های استان تا مرز خودکفایی

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با تشریح عملکرد این معاونت از مهرماه سال گذشته تاکنون گفت: به‌منظور توسعه گاو دو منظوره(سمینتال) 11 هزار و 670 دز اسپرم خریداری و 400 در اسپرم دام نیز بین دامدارن استان توزیع شد.

عبدالامیر نیرومند افزود: با بهره‌گیری از تشکل‌های مرتبط با بخش دام در استان هویت‌گذاری به‌منظور شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دام‌های صنعتی و سنتی  و جلوگیری از قاچاق دام انجام شد.

وی به اجرای طرح توسعه زنبورستان‌ها در شهرستان‌های مستعد پرورش نیز اشاره و اضافه کرد: اولین آزمایشگاه کنترل کیفی عسل برای نخستین بار در استان راه‌اندازی شد که در حال فعالیت و ارائه خدمات است همچنین کارخانه بسته‌بندی مدرن عسل در شهرک صنعتی اهواز برای اولین بار راه‌اندازی شده است.

نیرومند خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش کمبود تخم مرغ استان با جذب سرمایه‌گذار برای هفت واحد مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و 832 هزار قطعه مجوز صادر شد که تعداد سه واحد به ظرفیت 342 هزار قطعه به بهره‌برداری رسید و در حال تولید است.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور رفع کمبود گوشت مرغ استان با انجام یک برنامه فشرده ممنوعیت صدور مجوزهای جدید رفع و نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شد که در نهایت جهت 604 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 18 میلیون و 189 هزار و 594 قطعه مجوز صادر  شد که تعداد 83 واحد از آن به ظرفیت دو میلیون و 430 هزار و 475 قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید