Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان

صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

آزادسازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان از 19 مردادماه تا اطلاع بعدی آزاد و صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

فلامرز مزارعی افزود: مجوز صید در این مدت فقط برای لنج های صیادی در شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان برای صید ماهی و میگو به صورت یکسان 10 الی 11 روزه و برای قایق های صیادی شهرستان هندیجان 7 روزه صادر می شود.

وی همچنین رعایت برخی اقدامات فنی و استاندارد از جمله داشتن براین تانک، سایبان، اخذ گواهینامه سمپاشی معتبر و بهداشتی برای شناور و خدمه شناورهای صیادی را الزامی دانست.

مزارعی ادامه داد: تخلیه و حمل و نقل آبزیان صید شده تابع مقررات بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر برحسن اجرای دستورالعمل‌ها خواهند بود و خودروهای حمل و نقل آبزیان ملزم به تجهیز به اتاقک عایق‌دار استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با آزادسازی صید میگو، پایان دریابست در صیدگاه بحرکان خواهد بود یادآور شد: صدور مجوز صید ماهی در این صیدگاه همچنان ممنوع است.

مزارعی یادآور شد: شناورها صید میگوی  خود را به‌صورت روزانه در بنادر صیادی تخلیه می‌کنند و آمارگیران باید نسبت به تهیه و ارسال آمار دقیق در فرم‌های مربوطه به‌صورت تمام شماری هر سه روز یک بار به معاونت صید استان اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید