Iranian Agriculture News Agency

حفاظت همیاران طبیعت از عرصه‌های منابع طبیعی خرمشهر

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرمشهر از ثبت‌نام 350 نفر از شهروندان خرمشهری از ابتدای سال جاری در طرح همیار طبیعت خبر داد.

حفاظت همیاران طبیعت از عرصه‌های منابع طبیعی خرمشهر

 

به گزارش خبرنگار ایانا درخوزستان، علی توکلی گفت: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می‌شود که به‌صورت انفرادی و گروهی منابع طبیعی را در پیشبرد اهداف «ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیا و توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی» یاری کنند.

وی افزود: همیاران طبیعـت از اقشار مختلف شامل اعضـای شـورای اسلامی روستا، دهیاران، بسیجیان محلی، معلمان، دانش‌آموزان، دانشجویان، مجریان و بهره‌برداران، فارغ‌التحصیلان و تمام دوستداران طبیعت و منابع‌طبیعی تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد :سال گذشته 100 نفر از شهروندان خرمشهری با رده سنی 7 تا 70 سال در این طرح ثبت‌نام کردند که برای آن‌ها کارت صادر شده و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

توکلی افزود: تلاش در توسعه فرهنگ منابع‌طبیعی، شرکت در کلاس‌های آموزشی-ترویجی، حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع‌طبیعی، شناسایی و معرفی افراد علاقمند به همکاری با منابع‌طبیعی، اطلاع‌رسانی هرگونه تخریب منابع‌طبیعی به مسئولین ذی‌ربط از جمله وظایف همیاران طبیعت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید