Iranian Agriculture News Agency

اثربخشی تسهیلگران زن روستایی در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از توانمندسازی زنان روستایی در قالب طرح تسهیل‌گران زن روستایی در این شهرستان خبر داد.

 اثربخشی تسهیلگران زن روستایی در خرمشهر

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیوان طرفی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تسهیلگری ویژه تسهیلگران زن روستایی گفت: برای ایجاد تحول اجتماعی و اقتصادی و ظرفیت‌سازی در حوزه بانوان روستایی، طرح زنان تسهیل‌گر اجرا می‌شود.

وی افزود: از دیرباز زنان روستایی علاوه بر مشارکت در بخش کشاورزی و صنایع روستایی، به‌طور گسترده و فعال در بخش خدمات روستایی نیز نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند، اما عدم دسترسی زنان به منابع مولدی همچون زمین، سرمایه، ابزار، تکنولوژی و آموزش مناسب و موانع فرهنگی همواره مانع مشارکت مطلوب و حضور فعالانه آن‌ها در امر توسعه شده است، درحالی‌که برای رسیدن به توسعه پایدار، آگاهی و مشارکت همه افراد جامه ضروری است.

  طرفی بابیان اینکه در این پروژه زنان روستایی داوطلب، طی مراحلی توسط زنان روستایی انتخاب می‌شوند یادآور شد: زنان تسهیلگر پس از کسب آموزش‌های لازم، در یک ارتباط دوسویه، روند خودباوری و توسعه محلی خودجوش زنان روستایی و مشارکت بیشتر آنان را زمینه‌سازی و تسهیل می‌کنند.

 تسهیلگران زن روستایی طی این کارگاه‌ها با مبانی اصول تسهیل‌گری، مشارکت، کارگروهی و تیمی، اعتماد، ارتباط مناسب و مؤثر، تغییر، قدرت، وظایف تسهیلگران، ایجاد کسب‌وکار پایدار زنان، مبانی توسعه روستایی و...آشنا می‌شوند و مهارت‌های لازم را فرامی‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید