Iranian Agriculture News Agency

حضور 90 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان در خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: 90 اکیپ نظارتی دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان، وظیفه بازرسی بهداشتی و ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

حضور 90 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، ناصر عسکری فرد بیان کرد: ذبح دام در روز عید قربان امسال در محل‌های از پیش تعیین‌شده و کشتارگاه‌های دام استان انجام می‌شود و ناظران دامپزشکی استان برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت 6 صبح تا 14 در این محل‌ها مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

وی افزود: همچنین اکیپ‌های سیار در کل استان برای انجام نظارت‌های بهداشتی رایگان، آماده اعزام به منازل و محل‌های درخواستی مردم هستند.

وی ادامه داد: 120 نفر کارشناس دامپزشکی و 60 نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در قالب 90 اکیپ نظارتی ثابت و سیار در روز عید قربان، بازرسی بهداشتی و نظارت شرعی را انجام خواهند داد.

عسکری فرد با توجه به بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند شهرستان و ابتلای چندین نفر به این بیماری، به شهروندان توصیه کرد از خرید دام دارای کنه چسبیده به قسمت‌های بدون مو و پشم جداً خودداری نمایند و گوشت دام تازه ذبح‌شده را به مدت 24 ساعت و امحا و احشا آن را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار داده و بعد مورداستفاده قرار دهند و از مصرف گوشت و جگر نیم‌پز جدا خودداری نمایند.

 هم استانی‌های عزیز می‌توانند با تماس با شماره 06133361353 داخلی 206 الی 208 خواستار حضور بازرسان بهداشتی و شرعی در محل ذبح باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید