Iranian Agriculture News Agency

اقدامات نظارتی عید سعید قربان در دامپزشکی خوزستان

بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان از ساعت 6 الی 14 انجام می‌شود.

اقدامات نظارتی عید سعید قربان در دامپزشکی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جلسه هماهنگی اقدامات نظارتی بهداشتی و شرعی عید سعید قربان با حضور مدیرکل، نماینده ولی‌فقیه، روسای ادارات ستادی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه گفت: هماهنگی‌های لازم با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، سازمان جهاد کشاورزی استان، دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه، مراکز بهداشتی درمانی و واحدهای تابعه، کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین خمیس بداوی نماینده دفتر ولی‌فقیه در دامپزشکی استان با اشاره به حضور ناظرین شرعی در روز عید قربان در سطح استان از اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجع مردمی در کشتارگاه‌های دام استان در ایام مناسبت پیش رو و آمادگی کامل برای ذبح شرعی و بهداشتی دام همانند گذشته را خبر داد.

در ادامه سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی خوزستان ضمن تشریح دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان، ادامه داد: مکان‌های مناسب برای استقرار مراکز عرضه و ذبح دام و اکیپ‌ها شناسایی و تعیین و به‌منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگی بین شهروندان و اکیپ‌های عمل‌کننده در سطح شهر در اداره کل دامپزشکی استان وادارات دامپزشکی شهرستان‌ها کشیک برقرار می‌شود.

بهمن جوشن ادامه داد: لازم است اولویت ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه باشد و متصدیان کشتارگاه‌های دام موظف‌اند به‌منظور پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها از ساعت 6 صبح الی 14 بعدازظهر روز عید سعید قربان آمادگی لازم را داشته و بازرسی بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه، مستقر و آماده ارائه خدمات به شهروندان بوده و همچنین خودرو سردخانه دار برای حمل لاشه دام‌های قربانی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح احتمالی دام در منازل نیز اکیپ‌های سیار دامپزشکی انجام‌وظیفه خواهند کرد.

تمام خدمات بهداشتی، شرعی و بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه‌ها و دیگر اماکن فوق‌الذکر به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید