Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت بهاره هندوانه از اوسط تیر در خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تولید هندوانه در خوزستان را بیش از 27 هزار تن پیش‌بینی کرد و از آغاز کشت بهاره این محصول از اواسط تیرماه خبرداد.

آغاز کشت بهاره هندوانه از اوسط تیر در خوزستان

سید عبدالرضا سید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: کشت پاییزه هندوانه در استان خوزستان که برداشت آن در حال انجام است، به میزان 753 هکتار است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی تولید آن 27 هزار و 100 تن است که عمدتا در شهرستان‌های شوشتر، رامشیر، بهبهبان، امیدیه، گتوند و شوش انجام گرفته است.

سید احمدی افزود: با شروع فصل تابستان از اواسط تیر فعالیت کشت بهاره هندوانه شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به دو هزار هکتار هندوانه کشت شود. با این میزان سطح زیر کشت، تولید به دست آمده 70 هزار تن خواهد بود.

سید عبدالرضا سیداحمدی یادآور شد: کشت بهاره هندوانه عمدتا در شهرستان‌های شوش، شوشتر، کرخه، رامهرمز، دزفول و گتوند انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایانا،  هندوانه طالب آب و هوای گرم و فصل رشد طولانی است و به رطوبت زیاد هوا حساسیت ندارد. اما در نواحی مرطوب بیماری‌های برگ شایع‌تر از نواحی خشک است. بنابراین هندوانه مخصوص مناطق دارای تابستان طولانی و گرم و خشک تا نسبتاً مرطوب است. هندوانه در دمای 20-15 درجه جوانه می­‌زند و در دمای 30-25 درجه رشد می­‌کند. این محصول در دوره رشد طولانی خود، مانند سایر گیاهان هم‌خانواده‌اش، بسیار نیازمند گرما است. در سال گذشته بیشترین صادرات محصولات کشاورزی استان خوزستان مربوطه به هندوانه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید