Iranian Agriculture News Agency

افزایش 14 درصدی تولید خرما در خوزستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد در سطح استان افزایش داشته است.

افزایش 14 درصدی تولید خرما در خوزستان

 به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، محمد حسنی نسب بیان کرد: با توجه به کاهش تنش آبی نسبت به سال‌های قبل و اعمال مدیریت‌های اصولی توسط نخل‌داران افزایش و رکوردشکنی تولید خرما را در سال ۱۴۰۱ در استان شاهد بودیم.

وی با بیان این که تولید خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۲۷۸ هزار تن خرما توسط ۲۲ هزار و ۸۰۰ بهره بردار تولید شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد خرمای استان در سه شهرستان شادگان، آبادان و کارون تولید می‌شود.

 حسنی نسب با اشاره به ارقام کشت شده خرما در استان ادامه داد: ۷۰ درصد خرمای کشت شده در استان رقم استعمران بوده و مابقی سایر ارقام از جمله برحی، بریم، زاهدی، کبکاب و.... است.

وی ضمن اشاره به تفکیک تولید خرما در استان گفت: ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن خرمای صادراتی استعمران، ۶۴ هزار تن خارک و رطب ابتدای فصل، ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن مصرف خرما به صورت خوراکی و ۳۵هزار تن خرمای صنعتی در استان تولید شده است.

حسنی نسب با بیان این که طرح توسعه و بهسازی امسال در سطح نخیلات استان آغاز شده است، بیان کرد: این طرح برای سال اول در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: طرح احیاء نخیلات دارای ۹ زیر مجموعه است که با پیگیری مجدانه آن شاهد اثرات این پروژه در سطح نخیلات استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید