Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه خرید خرما در خوزستان

کارگروه توسعه صادرات خرما با هدف برنامه‌ریزی برای صادرات خرما و تشکیل کارگروه تخصصی خرید خرما برگزار شد.

برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه خرید خرما در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه کارگروه توسعه صادرات خرما بیان کرد: این جلسه با هدف تدوین برنامه راه، هدف‌گذاری صادرات خرما و آمادگی برای تشکیل کارگروه تخصصی خرید خرما در استان برگزار شده است.

فرخ تبار با افزود: از جمله اهداف دیگر برگزاری این جلسه بررسی مسائل بهسازی و بهبود وضعیت تولید، بازارسازی و فرآوری خرما است تا با کمک همه دست‌اندرکاران و تامین و تعبیه امکانات زیربنایی و صادراتی بتوانیم شاهد صادرات خرما به بهترین شکل ممکن در استان باشیم.

در ادامه این جلسه محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان با بیان این که خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از ۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات در استان ۲۷۸ هزار تن خرما توسط ۲۲ هزار و ۸۰۰ بهره بردار تولید شد.

وی با بیان این مطلب که طرح توسعه و بهسازی، امسال در سطح نخیلات استان آغاز شده است، یادآور شد: این طرح برای سال اول در سطح شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اجرا شده است.

مدیر تعاون روستایی استان نیز با بیان اینکه محصول خرما با توجه به جایگاهی که دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در سال گذشته تعاون روستایی استان تجربه موفقی در زمینه خرید توافقی خرما داشته است.

جمیل ضافی زرگانی ادامه داد: با توجه به تجربه خرید سال‌های گذشته باید ضمن شناسایی نقاط ضعف و توانمندسازی کارگاه‌های استان با تعیین قیمت عادلانه برای محصول خرما باعث پایداری تولید و بقای کشاورز باشیم.

در این جلسه مسائل نخلداران استان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید