Iranian Agriculture News Agency

نظارت ناظرین دامپزشکی خوزستان بر ذبح شرعی کشتارگاه‌ها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: ناظرین بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان نظارت کامل دارند.

نظارت ناظرین دامپزشکی خوزستان بر ذبح شرعی کشتارگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به نقش ذابحان و ناظران شرعی در حلیت و طهارت  گوشت‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام وطیور استان، بیان کرد: طبق ماده 4 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل‌آوری ناظران شرعی حضور موثر دارند و طبق آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند، با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه، با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای غذای حلال تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام بداوی افزود: اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام با نظارت ناظرین شرعی در کشتارگاه‌ها معدوم و در برخی از واحد‌ها با نظارت ناظر شرعی طبق قرارداد به شرکت‌های مجاز جمع‌آوری اجزای حرام (منافع محلله) تحویل داده می‌شود تا طبق دستورالعمل‌های مربوطه اقدامات بعدی انجام شود.

وی اضافه کرد: هیچ‌گونه اجزای حرام از کشتارگاه‌ها به بیرون نمی‌رود ولی متاسفانه بر اثر کشتارهای غیرمجاز و قاچاق در بعضی از مناطق وحاشیه شهر گاهی این اجزاء شاید به صورت قاچاق و توسط افراد متخلف و سودجو  در مراکز غیرمجاز خرید و فروش می‌شود که به محض اطلاع و گزارش‌های مردمی، موارد بررسی و اقدام لازم انجام می‌شود.

بداوی بیان کرد: در حال حاضر 40 نفر روحانی و بیش از 250 نفر ذابح با شرکت در  دوره‌های ویژه مهارت‌ها ،فنون و آداب ذبح شرعی را فراگرفته و در کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز مشمول قانون نظارت برذبح شرعی انجام وظیفه می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید