Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:

کاهش عیار چغندر قند با تاخیر در برداشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ کامیون برای حمل چغندرقند برداشت شده از سطح مزارع استان مورد نیاز است.

کاهش عیار چغندر قند با تاخیر در برداشت

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه کارگروه پشتیبانی برداشت و حمل چغندر قند استان با بیان این  که رکورد خرید گندم نسبت به سنوات گذشته شکسته شد، بیان کرد: در این روزها برداشت و خرید تضمینی گندم به اوج خود رسیده است.

تورج نوروزی افزود: ۱۶ هزار ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت چغندر تخصیص یافته که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی با بیان این  که ۱۶ درصد کل سطح زیر کشت در استان برداشت شده است توضیح داد: چغندرقند یک گیاه قندی به شدت حساس به گرما و با فساد پذیری بالا است که به محض برداشت باید حمل شود.

نوروزی به افزایش دما در روزهای آینده اشاره و بیان کرد: با توجه به حساسیت بالای گیاه چغندرقند و افزایش دما در خردادماه برداشت و حمل سریع این محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده ۱۲۶ هزار کامیون برای حمل چغندرقند کشت شده در استان نیاز است، افزود: روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ کامیون برای حمل چغندرقند برداشت شده از سطح مزارع استان مورد نیاز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  ضمن اشاره به لزوم تسریع در برداشت و حمل چغندرقند گفت: تاخیر در برداشت و حمل این محصول باعث کاهش عیار چغندرقند خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید