Iranian Agriculture News Agency

بهره مندی از سواحل راهکار توسعه فعالیت های شیلاتی

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: بهره مندی بیشتر از دریا و سواحل یکی از راهکارهای اساسی توسعه فعالیت های شیلاتی در استان خواهد بود. 

بهره مندی از سواحل راهکار توسعه فعالیت های شیلاتی

 

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان: مدیر کل شیلات استان در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، غذاهای دریایی و صنایع وابسته با اشاره به پایین بودن سطح تولیدات شیلاتی در استان های ساحلی نسبت به استان های داخلی کشور و لزوم توسعه فعالیت های شیلاتی در سواحل گفت: برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم عمدتا بر روی رشد تولیدات در استان های ساحلی تدوین شده است. 

 فتح الله ابوعلی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در کشور و از سوی دیگر عدم امکان توسعه فعالیت های صید و صیادی به دلیل محدودیت ذخایر آبزیان در صیدگاه ها بهره مندی بیشتر از دریا و سواحل یکی از راهکارهای اساسی توسعه فعالیت های شیلاتی در استان خواهد بود. 

وی افزود: علیرغم این مسائل و براساس ظرفیت های فعلی، استان خوزستان در میان استان های ساحلی و غیرساحلی در حوزه آبزی پروری جایگاه اول و دوم را داشته است.

ابوعلی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری شیلاتی زیادی در سواحل خوزستان شناسایی شده و در حال هدایت سرمایه گذاران به این بخش هستیم که فراخوان پرورش ماهی در قفس در دریا و خوریات اعلام عمومی شده است.

وی یادآور شد: طرح 6 هزار هکتاری پرورش میگو در شهرستان هندیجان در آینده نزدیک به فراخوان گذاشته می شود و عملیات اجرایی طرح 5 هزار و 200 هکتاری پرورش ماهی از آبهای نامتعارف شهرستان خرمشهر به زودی آغاز می شود. 

ابوعلی بااشاره به چشم انداز توسعه شیلات خوزستان بیان کرد: تولید 300 هزار تن آبزیان طی 4 سال و یک میلیون تن آبزیان در افق 10 ساله پیش بینی شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید