Iranian Agriculture News Agency

آبیاری مزارع محصولات پاییزه بر اساس مراحل رشد فیزیولوژیک گیاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: : نظارت بر آبیاری مزارع کشت های پاییزه بر اساس مراحل رشد فیزیولوژیک گیاه باید افزایش یابد.

آبیاری مزارع محصولات پاییزه بر اساس مراحل رشد فیزیولوژیک گیاه

به گزارش خبرنگار ایانا از  خوزستان، رییس سازمان در جلسه ستاد فنی زراعت گفت: علیرغم عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای کشت های پاییزه نسبت به سال گذشته  ۴۰ هزار هکتار  پیشرفت وجود دارد.

سید رحمت ا... پریچهر افزود: برای میزان باقیمانده کشت باید تاریخ کشت با توجه به اهمیتی که در میزان تولید دارد  مورد توجه  قرار گیرد و تسریع بخشی در حمل و توزیع کود صورت پذیرد.

وی با تاکید بر مصرف بذور گواهی شده بجای بذور خود مصرفی تصریح نمود: نظارت بر آبیاری مزارع بر اساس مراحل رشد فیزیولوژیک گیاه باید افزایش یابد  همچنین مبارزه تلفیقی با آفات،بیماری ها و علف های هرز باید انجام شود و روش  ICM بعنوان یک روش پایه مدنظر قرار بگیرد.

پریچهر تصریح نمود: رقم گندم آسمان که در مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران مورد آزمون قرار گرفته رقم مناسبی می باشد که می توان از آن در مزارع دیم استان استفاده کرد .

وی بر اصلاح شیوه نامه تسهیلات ادوات به کشاورزان در طرح جهش تولید  تاکید و اضافه کرد:شهرستان های خوزستان از ظرفیت بالایی در تولید گندم دیم برخوردار هستند و در حال حاضر شاهد عملکرد بالایی در مزارع گندم دیم هستیم بنابراین در طرح دیم زارها می توان به استان خوزستان به طور ویژه توجه داشت.

پریچهر بر راه اندازی باشگاه تولیدکنندگان بیش از ۷ تن برای نخستین بار در استان اشاره و اضافه کرد: این تولیدکنندگان بعنوان مشاور و مدرس مدرسه در مزرعه حضور خواهند یافت.

وی تصریح نمود: توصیه هایی که در خصوص رقم وکود با توجه به اقلیم هر منطقه ارائه می گردد از اهمیت بالایی برخوردار است و تغذیه متعادل و به هنگام عناصر غذایی یکی از محورهای اساسی است که باید مد نظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید