Iranian Agriculture News Agency

تخصیص نهاده با قیمت قبل به جوجه های آرین

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیش از 950 تن ذرت و کنجاله با قیمت سابق به مرغدارانی که اقدام به جوجه ریزی نژاد آرین کرده اند تخصیص یافت.

تخصیص نهاده با قیمت قبل به  جوجه های آرین

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر طیور سازمان گفت: 632 تن ذرت و 321 تن کنجاله برای مرغداری هایی که قبل از 14 اردیبهشت سال جاری اقدام به جوجه ریزی نژاد آرین نموده اند با همان قیمت سابق تخصیص یافته است.

آصفی با بیان اینکه قیمت هر کیلو ذرت 2 هزار و 215 تومان و هر کیلو کنجاله 3 هزار و 715 تومان می باشد ادامه داد:  با توجه به سیاست های وزارت به منظور ترویج پرورش نژاد آرین  برای مرغدارانی که به پرورش این نژاد اقدام می کنند  وام 3 ماهه 6 درصد و تخفیف بیمه ای در نظر گرفته شده است همچنین مرغ آماده طبخ آرین با قیمت بیشتری از مرغدار خریداری می شود.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری 4 میلیون و 624 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و وارد مرغداری ها شده است همچنین تایید 618 هزار قطعه جوجه دیگر جهت تخلیه در مرغداری ها  طی روزهای آینده صادر خواهد شد.

آصفی تصریح نمود: مصرف کمتر دارو، کلسترول کمتر به دلیل دوره رشد کمتر، احتمال کمتر بیماری، بازارپسندی و امکان صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله مزایای مرغ نژاد آرین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید