Iranian Agriculture News Agency

واکسیناسیون رایگان طیور بومی خوزستان در مقابل نیوکاسل

معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان گفت: یک میلیون و پانصد هزار قطعه طیور بومی در خوزستان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شود.

واکسیناسیون رایگان طیور بومی خوزستان در مقابل نیوکاسل

 

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان؛ رضا اسدی معاون سلامت دامپزشکی استان خوزستان گفت: واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل بصورت رایگان آغاز شده است

اسدی افزود:  در این مرحله از طرح واکسیناسیون طیور بومی، یک میلیون و پانصد هزار قطعه طیور بومی در خوزستان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می‌شود.

وی با بیان اینکه نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی مسری طیور است که با سرعت بالا منتشر می شود تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد و و در صورت شیوع باعث خسارات جبران ناپذیری به طیور صنعتی و بومی می شود ، لذا مقابله با این بیماری، از برنامه ای اولویت دار اداره کل دامپزشکی است.

اسدی اظهار داشت: تنها راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون است. اجرای موفق این طرح نیازمند همکاری روستائیان و عشایر با گروه های دامپزشکی است.

وی بیان کرد:واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح طیور بومی، در برابر گرما مقاوم بوده و به صورت خوراکی به طیور داده می شود که مدت زمان اجرای طرح یکماه تعیین شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید