Iranian Agriculture News Agency

برنامه ریزی برای 38 هزار هکتار طرح های تولیدی ساحلی شیلات خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: ۳۸ هزار هکتار طرح های تولیدی ساحلی شیلات در روزهای گذشته با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداران شهرستان های ساحلی کلید زده شد.

برنامه ریزی برای 38  هزار هکتار طرح های تولیدی ساحلی شیلات خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر کل شیلات استان در نشست خبری دهمین نمایشگاه نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری، لوازم باغبانی و گلخانه به طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان اشاره و اضافه کرد:  ۳۸ هزار هکتار طرح های تولیدی ساحلی شیلات را در روزهای گذشته با همکاری معاونت اقتصادی استانداری و فرمانداران شهرستان های ساحلی کلید زده ایم.

فتح اله ابوعلی با بیان اینکه  در شمالی ترین نقطه استان امکان تولید ماهیان سردابی و در جنوب و مرکز استان ماهیان گرمابی وجود دارد افزود: ۱۱ درصد کل تولیدات کشور در استان تولید می شود

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از کل تولیدات شیلات کشور در حوزه صید و صیادی و ۴۰ درصد آبزی پروری است ولی در خوزستان این نسبت برعکس است.

ابوعلی با بیان اینکه در حوزه صیادی مقام چهارم را داریم تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود در بحث آبزی پروری با اختلاف مقام اول کشور را داریم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد کل تولیدات آبزی پروری کشور در خوزستان وجود دارد و از این حیث جایگاه ویژه ای است که با توجه به سیاست های جهانی مبنی بر کاهش فشار بر ذخایر دریایی موضوع پرورش آبزیان را در دستور کار داریم.

ابوعلی تصریح نمود: در آینده طرح های مفصلی داریم که امسال توانستیم با بررسی جامعی که از ظرفیت های استان انجام شد، طرح تولید ۱ میلیون تن تولیدات شیلاتی استان را ارائه دادیم.

وی اظهار داشت:  در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن تولیدات شیلاتی در کشور وجود دارد که حدود ۱۴۲ هزار تن آن تولیدات خوزستان است.

ابوعلی ادامه داد: از کل تولیدات استان ۵۲ هزار تن از محل صید و صیادی و ۹۰ هزار تن آبزی پروری است که ۷۲ هزار تن آن ماهیان گرمابی بوده، که معادل یک سوم تولید ماهیان گرمابی کشور است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: در زمینه ماهیان سردآبی کارهای جدیدی شروع کردیم و هم اکنون یک هزار و 400 تن ماهی سرد آبی در شمال استان داریم که در آینده نزدیک به بیش از ۵ هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید