Iranian Agriculture News Agency

خوزستان نیازمند خط تولید تراکتور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت :با توجه به پتانسیل بالایی که در بخش کشاورزی استان وجود دارد نیاز به خط تولید تراکتور در خوزستان احساس می شود

خوزستان نیازمند خط تولید تراکتور

 

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، آیین افتتاح دهمین نمایشگاه ماشین ها ،ادوات و تجهیزات کشاورزی خوزستان در اهواز برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این آیین  با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین بار بصورت تخصصی برگزار شده است، گفت: ۸۵ تولید کننده از ۱۳ استان  آخرین دستاوردها ، فناوری و سیستم های نوین کشاورزی خود را در این نمایشگاه ارائه داده اند  همچنین برای نخستین بار مسئولین  مکانیزاسیون سراسر کشور به صورت همزمان  در این نمایشگاه حضور دارند.

خدارحم امیری زاده افزود: استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز علاوه بر کاهش هزینه کشاورز در پایداری تامین امنیت غذایی کشور بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه محل موثری برای تبادل اطلاعات فنی بین کارشناسان ،کشاورزان و تولیدکنندگان است.

امیری زاده با اشاره به اینکه استان خوزستان قطب مهم کشاورزی کشور است و بیش از ۲ و ۲ دهم میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی در استان جود دارد، عنوان کرد: نیاز به تکنولوژی در استان خوزستان با این حجم از ظرفیت بالاتر است.

وی تصریح کرد: خوزستان بیش از ۱۴ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که  این مهم را مدیون کشاورزان پیشرو استان می باشد که تکنولوژی ها را بکار گرفته اند.

امیری زاده تصریح نمود :با توجه به تحریم های ظالمانه، کشاورزان سعی کرده اند تکنولوژی ها را بومی کنند.

وی اظهار داشت: در کمیت ماشین آلات  مشکلی وجود ندارد اما کیفیت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امیری زاده افزود: با توجه به پتانسیل بالایی که در بخش کشاورزی استان وجود دارد نیاز به خط تولید تراکتور در خوزستان احساس می شود.

وی با اشاره به تعداد بالای متقاضیان برای ماشین آلات کشاورزی در استان اذعان داشت: در صورت عدم ماشین آلات کافی در استان محصولات به موقع کشت نمی گردد که کاهش تولید را بدنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید