Iranian Agriculture News Agency

تاکید بر تغذیه کودی در مزارع محصولات پاییزه خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای جلوگیری از ورود آفات باید کانون های ورود آفات در داخل و خارج استان روزانه رصد شوند.

تاکید بر تغذیه کودی در مزارع  محصولات پاییزه خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، رییس سازمان در جلسه ستاد زراعت که با حضور معاونین و مدیران جهاد کشاورزی شهرهای جنوبی استان برگزار شد با بیان اینکه  رکن اصلی تولید محصولات کشاورزی تغذیه می باشد گفت: به دلیل بارندگی کم احتمال بروز آفات و بیماری ها در محصولات پاییزه بیشتر شده است.

خدارحم امیری زاده افزود: برای جلوگیری از ورود آفات باید کانون های ورود آفات در  داخل و خارج استان روزانه رصد شوند.

وی با تاکید بر تغذیه کودی مناسب جهت پیشگیری از کاهش تولید اظهار داشت: طی پیگیری های صورت گرفته قرار است کود اضافه بر سهمیه به استان تخصیص داده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز در این جلسه گفت: در سال جاری تنها در دی ماه بارندگی مفید در استان وجود داشت که مزارع دیم تحت تاثیر کاهش بارندگی قرار می گیرند و با توجه به کاهش کشت تابستانه و محدودیت در کشت های پاییزه درآمد کشاورزان تحت الشعاع این موضوع قرار می گیرد.

تورج نوروزی افزود: بر اساس برنامه مصوب 1401-1400 معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب خوزستان سطح کشت محصولات فصلی 447 هزار و 180 هکتار و کشت های دائمی 600 هزار و 128 هکتار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله داشت محصولات پاییزه قرار  داریم و مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم صورت گرفته است تصریح نمود: به دلیل بارندگی کم احتمال بیماری های قارچی مینوز برگ ، کک نباتی و سوسک سیاه در مزارع گندم زیادتر شده است و کشاورز نباید منتظر ظهور آفت و بیماری شود و سپس با آن مبارزه کند بلکه باید از راه های پیشگیری استفاده نماید زیرا برای کشاورز هزینه در بر خواهد داشت.

نوروزی ادامه داد: باید قارچ کش در مرحله گره و ظهور برگ پرچم استفاده شود زیرا برگ پرچم کارخانه غذاسازی است.

وی بر مصرف کود بصورت آبیاری یا محلول پاشی تاکید کرد و افزود: اگر کودهای محلول بخصوص اوره به صورت محلول وارد گیاه نشود بصورت ازت معلق به هوا وارد می شود.

 

 

 

  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید