Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

کارگاه آموزشی یکروزه ویژه بانوان شاغل در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در محل نمازخانه سازمان برگزار شد.

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حجت الاسلام مومن مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بالا بردن سطح آگاهی کارکنان در زمینه تحکیم و تقویت بنیان خانواده، آشنایی با راه‌کارهای تحکیم بنیان خانواده و چگونگی داشتن رابطه مسالمت‌آمیز توأم با محبت با همسر و چگونگی آشنایی با باید و نبایدهای زندگی عنوان کرد.

حجت الاسلام مومن خاطرنشان کرد: دوره ها و کارگاه های آموزشی تحکیم بنیان خانواده از دوره های قابل اهمیت می باشد چرا که ساحت خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد در دین مبین اسلام معرفی شده است.

در این کارگاه آموزشی گفت: از جمله آسیب های اجتماعی که امروز بسیاری از خانواده ها متاسفانه با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث طلاق و ناسازگاری بین زوجین آن هم به مدت کوتاهی پس از ازدواج می باشد که با توجه به پیچیدگی های زندگی امروزی این نیاز را می طلبد که چنین کارگاههای آموزشی برای افزایش آگاهی و سطح دانش و انتقال اطلاعات برای زوجین برگزار شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد را بر عهده دارد و اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی با ایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه‌ای ایده‌آل برای نسل آینده بسازند.

در این کارگاه  یک روزه همچنین مباحثی در زمینه داشتن صداقت در بین خانواده،حس اعتماد و باور داشتن به همدیگر، داشتن گذشت و بخشش و ارج نهادن به خصوصیات اخلاقی همدیگر ، ارتقای مناسبات و روابط عاطفی، گسترش پیوندهای اجتماعی و ... ارایه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید