Iranian Agriculture News Agency

۳۰ درصد کمباین های خراسان شمالی فرسوده است

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد کمباین های خراسان شمالی فرسوده است.

۳۰ درصد کمباین های خراسان شمالی فرسوده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سید مجید بهشتی، با اشاره به اینکه عمر مفید کمباین ها ۱۳ سال است، گفت: عمر ۳۰ درصد از کمباین های این استان بالاتر از ۱۳ سال است.

وی تعداد کمباین های موجود در این استان را ۱۸۵ دستگاه اعلام کرد.

بهشتی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد آن است که در سال های گذشته موفق به ورود دستگاه های جدید همچون تراکتور و کمباین شده ایم اما نتوانسته ایم دستگاه های کهنه و فرسوده را از رده خارج کنیم.

وی اظهارکرد: در حقیقت باید انگیزه ای برای کشاورز و یا دارنده این دستگاه ها وجود داشته باشد تا آن ها را راغب به جایگزینی دستگاه های فرسوده خود کنند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: باید تسهیلات با نرخ سود کم به مالکان این دستگاه ها ارائه شود تا آن ها تمایل به خارج کردن آن ها داشته باشند که طی این چند سال اعتباری برای ارائه به متقاضیان وجود نداشته است.

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص برداشت مکانیزه گندم و جو در سال جاری در این استان نیز بیان کرد: حدود ۵۵۰ دستگاه کمباین برای برداشت این محصولات استفاده می شود و از آنجاییکه تولید امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است بیشتر استفاده از کمباین های موجود در استان است.

بهشتی توضیح داد: در سال جاری از ۱۸۵ دستگاه کمباین موجود در استان استفاده خواهد شد و ۳۴۰ دستگاه نیز از سایر استان ها برای کمک وارد استان می شوند.

وی گفت: این دستگاه ها متعلق به استان های گلستان، مازندان، خراسان رضوی و فارس است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید