Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی:

۲۶ هزار تن کود بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۶ هزار تن کود شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان این استان توزیع شد که این میزان تا پایان سال به ۳۲ هزار تن خواهد رسید.

۲۶ هزار تن کود بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محسن نظام دوست با بیان اینکه توزیع کود در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافته است افزود: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۸۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان این استان توزیع شده بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال ۹۷ نیز ۲۲ هزار تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده بود.

نظام دوست افزود: به طور میانگین در ۱۰ سال گذشته هر سال حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بدون هیچ محدودیتی کود فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز کودی بخش کشاورزی را انواع فسفاته و پتاسه دربرمی گیرد و ۸۰ تا ۸۵ درصد دیگر کود مورد نیاز این حوزه به کود اوره اختصاص دارد.

نظام دوست با تاکید بر اینکه سهمیه کود اختصاصی نیاز ۱۰۰ درصدی بخش کشاورزی را پاسخ می دهد، گفت: امسال ۱۳ کارگزاری در سطح استان افزوده شده است که هم اینک ۷۲ کارگزار در استان در زمینه توزیع کود فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: اسامی کشاورزان و میزان زمینی که در اختیار دارند در سامانه پهنه بندی ثبت شده است و کود مورد نیاز نیز با توجه به اطلاعات این سامانه به آنان ارائه می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید