Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکلات شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی

جلسه بررسی و رفع مشکلات شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی برگزار شد.

برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکلات شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی

جلسه بررسی و رفع مشکلات شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی با حضور طهماسبی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، قنبری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، رمضانی مدیر تعاون روستایی استان و مومنی مدیر عامل شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی در محل دفتر رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برگزار شد.

در این جلسه مشکلات شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی به‌ویژه در حوزه‌های مشارکت سرمایه‌گذار، بدهی شرکت به سازمان تعاون روستایی مرکز بابت خرید ذرت در سال ۱۳۹۴ و سایر موارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از تبادل نظر و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف از سوی مسئولین استانی مواردی جهت صدور دستور اقدام از سوی طهماسبی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور  مصوب شد.

در این جلسه مقرر شد به منظور توسعه درآمد و افزایش بهره وری پتانسیل‌های موجود بهکده رضوی با حضور و مشارکت سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری، در اسرع وقت با تشکیل شورای ماده ۱۷ شرکتهای سهامی زراعی در استان با حضور اعضا و مسئولین تعاون روستایی کشور، نسبت به بررسی تقاضاهای رسیده بابت سرمایه گذاری و نحوه آن اتخاذ تصمیم شود.

همچنین مقرر شد با دستور پیگیری مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در خصوص بدهی شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی از طریق مجمع عمومی سازمان مرکزی شرکت بهکده رضوی با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی طی فرصت ۳ ماهه مابقی بدهی به مبلغ ۳ میلیارد تومان توسط سازمان مرکزی با موافقت مجمع عمومی سازمان تعاون کشور بخشیده شود و درصورت عدم موافقت مجمع در خصوص بخشیدگی مبلغ مذکور بازپرداخت آن حداقل به مدت ۷ سال استمهال گردد.

مساعدت لازم جهت بهره مندی شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی از اعتبارات مربوطه از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین عبداله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی موضوعاتی همچون کمک به تامین اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاه زعفران اتحادیه تعاون روستایی فاروج، کمک به تجهیز بازار تخصصی عرضه تولیدات کشاورزی در مراکز شهرستان‌ها و ورود به خرید توافقی زعفران، پیاز و پنبه در صورت ضرورت را مطرح کرد و طهماسبی مدیر عامل محترم سازمان تعاون روستایی کشور قول مساعدت پیگیری و کمک در موضوعات مطرح شده را دادند.

در این جلسه درخصوص سایر امور حوزه کشاورزی استان خراسان شمالی نیز بحث و تبادل نظر شد و توافقاتی حاصل شد و مقرر شد سازمان تعاون روستایی کشور مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز آزمایشگاه اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی استان در شهرستان فاروج اختصاص دهد، خرید توافقی زعفران در سال‌جاری به منظور حمایت از زعفرانکاران استان همچون سال گذشته با قیمت مصوب که اعلام خواهد شد، ادامه یابد و درخصوص خرید توافقی سایر محصولات کشاورزی همچون پیاز، پنبه و ... در راستای حمایت از کشاورزان عزیز، پس از بررسی‌های لازم و اتخاذ تصمیم از سوی سازمان تعاون روستایی کشور، توسط اتحادیه های استان و شهرستان با قیمت مصوب اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید