Iranian Agriculture News Agency

مشاهده بیماری‌های قارچی در گندمزارهای شیروان

مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: بیماری قارچی در برخی از گندمزارهای این شهرستان خراسان شمالی مشاهده شده که توصیه می‌شود کشاورزان سم‌پاشی را در اولویت کاری خود داشته باشند.

مشاهده بیماری‌های قارچی در گندمزارهای شیروان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهران حیاتی گفت: با توجه به بارندگی های خوب امسال و شرایط آب و هوایی کشاورزان آمادگی لازم را برای مبارزه با سن گندم، پوره سن و سن مادری به منظور جلوگیری از بیماری ها داشته باشند.

وی گفت: امسال در سطح ۴۴۰ هکتار از گندمزارها علیه بیماریها، ۲ هزار و ۱۳۷ هکتار علیه آفات و  ۱۰ هزار و ۱۶۶ هکتار هم علیه علف های هرز مبارزه شده است.

حیاتی افزود: در کشت پاییزه سال ۹۸ شهرستان، ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی و هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم کشت شد که پیش بینی می شود از این میزان سطح، ۳۶ هزار تن محصول تولید و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با تاکید بر اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و پیش از انجام عملیات سمپاشی حتما سمپاش های خود را تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

حیاتی رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید