Iranian Agriculture News Agency

67 هکتار گلخانه در استان خراسان شمالی محصولات گلخانه ای تولید می کنند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 67 هکتار گلخانه در این استان محصولات گلخانه ای تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان با اعلام این خبر افزود: از این میزان 59،5 هکتارسبزی و صیفی، 0،5 هکتار توت فرنگی ، 3،2 هکتار گل و گیاهان زینتی و 1،5 هکتار نشاء و 2،2 هکتار آلوورا و سایر گیاهان دارویی است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری با  بهره برداری از 23 طرح در دست  اجرا به مساحت 8 هکتار با تامین تسهیلات مصوب سال 98 به مبلغ 236 میلیاردریال، 1800 تن به ظرفیت تولید محصولات گلخانه ای استان افزوده شود و 80 شغل مستقیم و 230 شغل غیر مستقیم ایجاد شود.

شریکیان میزان تولید سالانه محصولات گلخانه ای این استان را 17 هزار تن عنوان کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه ای و انتقال بخشی از زراعت سبزی و صیفی در فضای باز به محیط های کشت گلخانه ای از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است افزود: در سال 98  تعداد 393 مجوز تاسیس احداث گلخانه و ایجاد سایبان در باغات در سطح 70 هکتارصادر شده است.

شریکیان اظهار کرد: ایجاد سایبان در باغات به عنوان یک محیط کنترل شده، سبب کاهش مصرف آب، بهبود کمی و کیفی تولیدات باغبانی و کنترل نسبی سرمازدگی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید