Iranian Agriculture News Agency

هشدار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به برداشت قارچ‌های سمی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ های وحشی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ ها احتمال مسمومیت های شدید را می تواند به همراه داشته باشد.

هشدار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به برداشت قارچ‌های سمی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان با بیان اینکه تعداد زیادی از قارچ‌ها سمی هستند و تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی فقط در آزمایشگاه امکان ‌پذیر است و هیچ فردی با مشاهده ظاهری قارچ توانایی تشخصی ندارد گفت: به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

وی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 48 واحد تولیدی پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید 550 تن در سال در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 4 واحد صنعتی و مابقی خانگی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید