Iranian Agriculture News Agency

تخریب ۱۰ سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی

مدیر امور اراضـی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۰ سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این استان در چند روز اخیر تخریب و برچیده شد که این روند با شدت بیشتر در آینده هم ادامه خواهد داشت.

تخریب ۱۰ سازه غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمدباقر منتظری افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی در روستاهای عرب، برج و یاور در شهرستان بجنورد بوده است.

وی افزود: تمامی موارد تغییر کاربری غیرمجاز شامل بنا، دیوارکشی و پی کنی ها  به متراژ حدود  ۳۵۰ متر مربع بوده است که قلع و قمع شد.

وی گفت: یک مورد تغییر کاربری غیر مجاز که در مرحله پی کنی بود و کارگران در محل مشغول فعالیت بودند با هماهنگی صورت گرفته تلفنی در محل با مرجع قضایی و دستور شفاهی صادره از سوی دادستانی، تخریب و رفع اثر شد.  

منتظری اظهار کرد: ۶۳۱ فقره ساخت و ساز غیرمجاز پارسال در زمین‌های کشاورزی خراسان شمالی شناسایی و نسبت به تخریب و برچیدن ۱۲۰ فقره آن اقدام شد.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدامات خوبی انجام‌ شده است، افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

منتظری اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.

مدیر امور اراضـی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذار شده ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسایل امور اراضی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید