Iranian Agriculture News Agency

۴۵ محیط‌بان بیش از ۱۹۴ هزار هکتار عرصه را پایش می‌کنند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: ۴۵ نفر محیط‌بان، ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار عرصه تحت مدیریت این اداره کل را نظارت و پایش می‌کنند که این تعداد نیرو نسبت به وضعیت مطلوب، کم است.

۴۵ محیط‌بان بیش از ۱۹۴ هزار هکتار عرصه را پایش می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، مهدی‌اله‌پور مجموع کل محیط‌بانان استان را ۶۲ نفر اعلام کرد که از این تعداد تنها ۴۵ نفر در عرصه ها حضور دارند و بقیه در ادارات مشغول به خدمت هستند.  

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شمار محیط‌بانان این استان، با وسعت مناطق تحت مدیریتی محیط زیست استان، همخوانی ندارد.

وی افزود: به‌تازگی،  ۱۱ سهمیه استخدامی به این اداره کل اختصاص داده شده است که امید می‌رود بخشی از کمبود نیروی محیط بان، جبران شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری خراسان شمالی، ۲ سهمیه استخدام برای جذب کارشناس در شهرستان ها و ۹ سهمیه استخدامی برای جذب محیط بان به استان اختصاص داده شده است.  

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

خراسان شمالی دارای سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، سه اثر طبیعی ملی و یک ذخیره‌گاه بین‌المللی زیست کره است.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید