Iranian Agriculture News Agency

نخستین فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خراسان شمالی معرفی شد

سرهنگ علی وفائی طی حکمی از سوی فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی خراسان شمالی معرفی شد.

نخستین فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خراسان شمالی معرفی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی،  مراسم آغاز به کار و معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی خراسان شمالی امروز با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور،  رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی دیگر از فرماندهان ناجا و مدیران سازمان برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور در این آیین گفت: واحدهای گشتی حفاظت از اراضی کشاورزی با همکاری عوامل بخش کشاورزی و نیروی انتظامی می‌توانند از تغییرکاربری اراضی کشاورزی و اجرای ساخت و ساز های غیرمجاز جلوگیری کنند.

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی گفت: با توجه به لزوم ساماندهی و قانونمند شدن فعالیت این گشت ها با پیگیری های انجام شده در ستاد کل نیروهای مسلح کشور مجوز تاسیس یگان حفاظت اراضی کشاورزی توسط وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور اراضی کشور در سطح ملی، استانها و شهرستانها داده شده است .

وی افزود: اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه معرفی سامانه ۱۳۱ و یاری جستن از اصحاب رسانه، امامان جمعه و سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از وقوع تخلف تغییر کاربری اراضی بسیار ضروری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه ضریب حفاظت از اراضی استان با ایجاد اکیپ های گشت ویژه حفاظت اراضی کشاورزی و سایر اقدامات در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: با همکاریهای صورت گرفته از سوی ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهی نیروی انتظامی، با راه‌اندازی یگان حفاظت شاهد افزایش بیشتر ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی در سرتاسر کشور و بخصوص خراسان شمالی  خواهیم بود .

دکتر عبدا... یوسفی با بیان اینکه حفظ اراضی از ارکان بسیار مهم در حفظ امنیت ملی و امنیت غذایی جامعه است، افزود: کاربری اراضی باید حفظ شود، تا بتوانیم ضمن کمک به تامین غذای جامعه این عرصه ها را به آیندگان هم بسپاریم.

وی ناهماهنگی برخی دستگاه‌های مرتبط با زمین، افزایش بی رویه شمار شهرها و محدوده های حریم شهرها و طرح هادی روستاها، تمایل شهروندان به خوش‌نشینی و ویلاسازی و همچنین گسترش بی رویه فعالیت سوداگران از عوامل مهم تغییر کاربری زمین های کشاورزی در استان دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید