Iranian Agriculture News Agency

کسب رتبه سوم جوجه‌ریزی خراسان شمالی در سطح کشور ‏

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وزارت جهاد ‏کشاورزی در راستای تامین گوشت مرغ کشور کشتار ۱۳۰‏‎ ‎میلیون قطعه مرغ در ماه را برای فصل ‏تابستان برنامه‌ریزی و برای هر استان سهمیه‌ای مشخص کرده است‎.‎

کسب رتبه سوم جوجه‌ریزی خراسان شمالی در سطح کشور ‏

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی علیرضا صادق بیان کرد: یک میلیون و ۷۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در ماه برای خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده که در تیرماه و مردادماه سال جاری این میزان تعهد جوجه ریزی تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: خراسان شمالی با ۱۳۵ درصد جوجه‌ریزی در چهار ماهه نخست سال جاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد و این آمار تا ۱۶ مردادماه باید ۵۳۶ هزار قطعه برسد.

وی ادامه داد: زنجان و همدان به ترتیب رتبه اول و دوم جوجه‌ریزی را در کشور کسب کردند.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار میلیون و ۳۸۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی از ابتدای سال جاری تاکنون در مرغداری‌های این استان انجام شد.

علیرضا صادق توضیح داد: پروانه بهره‌برداری ۴۱۰ هزار قطعه جوجه یک روزه از ابتدای امسال تاکنون در هر دوره صادر شد که ظرفیت تولید امسال ۱۲ میلیون قطعه است.

وی افزود: خراسان شمالی قبل از سال ۱۴۰۱ فاقد مجموعه مرغ مادر بود و پس از آن اولین مجموعه (فارم) ۲۰ هزار قطعه‌ای در شیروان، ۵۷ هزار قطعه‌ای در فاروج، ۸۰ هزار قطعه‌ای در مانه و سملقان صادر و مجور واحد ۱۹۰ هزار قطعه‌ای دیگر به‌عنوان بزرگترین مجموعه پرورش مرغ اخیرا در استان صادر شد.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: این استان سالانه به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه برای تولید گوشت مرغ نیاز دارد که با بهره‌برداری واحدهای جدید، زنجیره تولید گوشت مرغ در این خطه تکمیل و همچنین مازاد بر نیاز به سایر استان‌ها حمل ‌می‌شود.

اکنون ۱۱۷ واحد پرورش مرغ در استان وجود دارد ظرفیت تولید سالانه مرغداری‌های این استان ۲۲ هزار تُن و مصرف سالانه گوشت مرغ در این استان حدود ۲۸ هزار تُن است که از این میزان ۶ هزار تُن از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید