Iranian Agriculture News Agency

کشف قاچاق دام در خراسان شمالی ۵۱ درصد کاهش یافت

کارشناس مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۳۴۹ راس ‏دام قاچاق در استان کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد کاهش پیدا کرد.‎

کشف قاچاق دام در خراسان شمالی ۵۱ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، فریدون اوغازیان افزود: دام‌های زنده قاچاق به مقصد استان‌های گلستان، مازندران، تهران و خراسان رضوی حمل می‌شدند که در تیررس نیروی انتظامی و دامپزشکی استان قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۹ مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی برگزار شد که در این گشت‌ها بیش از ۲۰ دستگاه خودرو مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت و ۱۰ فقره پرونده متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع و ۶ دستگاه توقیف شد.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: بیشتر جابه‌جایی غیرمجاز دام در محورهای اصلی است که نظارت‌ها در این محورها بیشتر ولی ضرورت دارد تا نظارت در محورهای فرعی هم تشدید شود و بازرسی در این محورها موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای آیین‌نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا علت کاهش کشف است که در این آیین‌نامه حمل هرگونه دام زنده بدون گواهی حمل، قاچاق تلقی می‌شود.

خراسان شمالی قطب دامداری و دام‌پروری کشور است و در این استان دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می‌شود. خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید