Iranian Agriculture News Agency

۲۸ درصد از اراضی خراسان شمالی مستعد آبیاری نوین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۹۵ هزار هکتار معادل ۲۸ درصد از ۳۴۴ هزار ‏هکتار اراضی کشاورزی استان مستعد آبیاری نوین است‎. ‎

۲۸ درصد از اراضی خراسان شمالی مستعد آبیاری نوین است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد محمدزاده بیان کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار در دو سال اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است که تا سال ۱۴۰۷ سالانه حدود دو هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که تحقق آن بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

محمدزاده افزود: در سال‌های اخیر دولت از اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی حمایت‌های خوبی داشته، به طوری که ۸۵ درصد هزینه‌ها از سوی دولت تامین می‌شود و کشاورز تنها ۱۵ درصد از هزینه‌ها را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و سفر رئیس جمهور در دو سال اخیر برای طرح‌های مصرف بهینه آب کشاورزی خراسان شمالی مصوب شده است که ۱۴۰ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: امسال نیز ۵۷ میلیارد تومان از محل سفر برای ایجاد سامانه‌های آبیاری نوین و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای ایجاد زیر ساخت‌های انتقال، ایجاد استخر و ارائه خدماتی از جمله توزیع انرژی جذب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید