Iranian Agriculture News Agency

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های بخش کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: طی سال 1400، چهار هزار و 479 فقره طرح برای حوزه کشاوزری استان به مبلغ بیش از 867 میلیارد تومان به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که طی این مدت به سه هزار و 77 فقره طرح به مبلغ 230 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شد.

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، علی بهنام فر افزود: تسهیلات پرداخت شده برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال سه هزار و 80 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات پرداخت شده از ردیف های مختلف بوده اند، گفت: در سال جاری از محل خط اعتباری مکانیزاسیون مبلغی بیش از 58 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 15 درصد، از محل کمک های فنی و اعتباری مبلغ چهار میلیارد و 460 میلیون تومان با کارمزد 10 تا 15 درصد، از محل تسهیلات سرمایه در گردش کشت های پاییزه به مبلغ 143 میلیارد تومان با کارمزد 18 درصد، از محل اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ دو میلیارد و 140 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد همچنین از محل دامدار کارت نیز مبلغ 20 میلیارد و 916 میلون تومان با کارمزد 11 درصد به طرح های مصوب حوزه کشاورزی استان پرداخت شده اند.

بهنام فر خاطرنشان کرد: از محل بند الف تبصره 18 نیز باید مبلغ بیش از 59 میلیارد تومان با کارمزد 10 تا 12 درصد به طرح های بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی همچنین عنوان کرد: این تسهیلات پرداخت شده در زمینه تثبیت مشاغل حوزه کشاورزی همچنین ایجاد واحدهای جدید در حوزه کشاورزی بوده اند.

بهنام فر افزود: تسهیلات پرداخت شده از جمله در زمینه های انجام توسعه کشت های گلخانه ای، ایجاد گلخانه های جدید، خرید ادوات کشاورزی با تکنولوژی های به روز برای امور کاشت و برداشت همچنین اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین بوده اند.

وی در ادامه به تسهیلات پرداخت شده  به طرح های حوزه های کشاورزی استان در سال 99 نیز اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و 391 طرح به بانک های عامل برای دریافت بیش از 544 میلیارد تومان تسهیلات معرفی شدند که در سال گذشته بانک های عامل به 916 طرح به مبلغ بیش از 165 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: با تسهیلات پرداخت شده برای یک هزار و 219 نفر تثبیت اشتغال همچنین فرصت اشتغال جدید در حوزه کشاورزی فراهم شد.

وی درباره زمان بهره برداری و راه اندازی مجتمع گاوداری 10 هزار راسی با سرمایه گذاری شرکت شستا در شهرستان شیروان نیز عنوان کرد: ساخت، تکمیل و بهره برداری از این مجتمع به صورت مرحله به مرحله برنامه ریزی شده است.

بهنام فر گفت: مرحله اول از این مجتمع احداث و آماده بهره برداری شده است.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در حال ارزیابی وضعیت واحد ایجاد شده است که پس از تایید، فعالیت این مجتمع صنعتی آغاز خواهد شد.

این مسئول درباره روند ساخت مجتمع گلخانه 100 هکتاری دوین در شهرستان شیروان که توسط موسسه ملل سرمایه گذاری شده است نیز بیان کرد: با توجه به اینکه برای ساخت این مجتمع می بایست 200 میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذار اعطا می شد، بانک عامل وثایق زیادی را بابت اعطای این تسهیلات مطالبه کرده بود که سرمایه گذار تصمیم گرفت تا از محل منابع داخلی موسسه مالی و اعتباری خود این سرمایه گذاری را انجام دهد.

وی گفت: پیشرفت اجرای این طرح کُند است که طی نامه نگاری انجام شده از سرمایه گذار خواسته شد تا ساخت طرح را سرعت دهد.

بهنام فر افزود: پیش بینی می شود این مجتمع گلخانه ای در سال آینده آماده بهره برداری شود.

وی در خاتمه درباره بارگذاری طرح های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی در سامانه درگاه سرمایه گذاری خراسان شمالی ( با عنوان مجوزهای سرمایه گذاری بی نام) نیز عنوان کرد: در سال جاری، سازمان جهاد کشاورزی استان 33 مجوز بی نام برای سرمایه گذاری در بخش های گلخانه داری، توسعه باغات در زمین های شیب دار، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و دامپروری با پیش بینی میزان سرمایه گذاری 692 میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال برای 569 نفر را صادر و در این سامانه بارگذاری شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: تا به کنون سرمایه گذارانی برای اجرا و سرمایه گذاری در زمینه های دامپروری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توسعه باغات در زمین های شیب دار اعلام آمادگی کرده اند که اهلیت سنجی این سرمایه گذاران در دست انجام است.

بهنام فر گفت: به زودی یک مجوز تاسیس برای ایجاد دامپروری صنعتی و دو مجوز تاسیس برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی به سرمایه گذاران واگذار می شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید