Iranian Agriculture News Agency

۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی آماده صدور سند شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه نقشه کاداستر ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهیه و آماده صدور سند شد، گفت: تاکنون ۱۵۰ فقره سند برای بهره‌برداران صادر شده است.

۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی آماده صدور سند شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، مهندس محمدباقر منتظری مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی در استان ایجاد شده است و شرکت مشاور مدارک های لازم از کشاورزان را برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد ارایه می دهند.

وی افزود: کل اراضی کشاورزی استان از جمله اراضی آبی، دیم، بایر و باغ ۶۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از مجموع این میزان تاکنون ۱۷۰ هزار هکتار آن نقشه ها برای صدور سند آماده شده است که از این میزان ۸۰ هزار هکتار هم اینک در دست مشاوران است.

مهندس منتظری افزود: هم اینک ۲۳ هزار هکتار نیز تاییدیه سازمان نقشه برداری ها را گرفته و برای ثبت در سازمان ثبت اسناد تحویل داده شده است.

وی گفت: استان خراسان شمالی از نظر اجرای طرح کاداستر با میانگین ۲۴ درصدی در سطح کشور رتبه پنجم را دارد، این میانگین در کشور ۴۰ درصد است.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در تثبیت مالکیت کاداستر و رفع تداخلات در دو سال متوالی ۹۶ و ۹۷، رتبه برتر کشوری را کسب کرده بود.

مهندس منتظری گفت: سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در راستای قانون جامع حدنگار(کاداستر) و رفع تداخل با هدف سندادار کردن اراضی کشاورزی در قالب اسناد تک برگی، از سال ۹۴ برنامه تهیه نقشه کاداستر در سطح ۶۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های زراعی، باغی، دیم و آیش را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر گامی بزرگ در راستای توسعه کشاورزی، سنددار شدن زمین کشاورزان و تامین امنیت غذایی است گفت: با اجرای طرح ضمن کاهش اختلافات ملکی تمامی اراضی کشاورزی سند دار می شوند.

مهندس منتظری با بیان اینکه در طرح کاداستر تداخلات اراضی نیز کاهش پیدا می کند، افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت همه مالکان از دیگر فواید اجرای این طرح به شمار می رود که از این طریق می‌توان به سهولت دریافت که این ملک متعلق به چه کسی است.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات در پلاک های ثبتی، بیشترین تنش ها را در استان داریم، با تهیه نقشه کاداستر، کمک موثری به موضوع رفع تداخلات خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید