Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان در این فصل، تغذیه گیاهی را جدی بگیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر رعایت اصول فنی در زراعت تایید کرد و گفت هم در کشت آبی و هم دیم، تغذیه گیاهی، فوق العاده مهم است.

کشاورزان در این فصل، تغذیه گیاهی را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان ۳۵ میلیمتر بارش ثبت شد که در  مقایسه با دوره بلندمدت، ۵۳ درصد کاهش نشان می‌دهد و این سبب شده ۹۲ درصد اراضی کشاورزی استان، درگیر خشکسالی شود که بیش از ۶۰ درصد آن شدید یا متوسط است.

تشکری افزود: ممکن است در بخش دیم با مشکلاتی مواجه شویم. هم اکنون هم در بخش دیم با اینکه ۹۵ درصد کشت گندم و جو انجام شده، سطح سبز آن تنها به ۵۰ درصد رسیده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گفت: بهترین بارش ها بر اساس پیش بینی ها بهمن ماه خواهد بود و سه چهار ماه پس از آن هم بارش ها تقریباً نرمال است بنابراین کشاورزان از آب حاصل از بارش بهمن‌ماه استفاده بهینه کنند.

وی همچنین بر استفاده از کود پتاسیم همراه با اوره مطابق نظر کارشناسان هر منطقه و همچنین استفاده از سامانه های آبگیر برای جمع آوری بارش ها پای درختان تاکید کرد تا بدین صورت، اراضی به خشکسالی مقاوم شوند.

تشکری با پیش‌بینی مشکلات کشت بهاره، به کشاورزان توصیه کرد ۲۰ درصد از کشت بهاره را کاهش دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید