Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

برگزاری نمایشگاه های تخصصی، نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی دارد

جلسه سیاست گذاری وهماهنگی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام،طیور وآبزیان مشهد با حضور برگزار کنندکان و نمایندگان تشکلهای مرتبط و مسئولین سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل سازمان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه های تخصصی، نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت:  نمایشگاه‌های بخش کشاورزی نقش ارزنده‌ای در تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی داشته و صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران را با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز و تاثیر بی نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی آشنا خواهد کرد.

محمد رضا اورانی افزود: بی تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی خصوصیات و پیچیدگیها، وابسته به آن فرآیندی است که در بلندمدت با تدوین و اجرای برنامه های اصولی و صحیح محقق شود.

وی با بیان این‌که در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا مشکلات پیش بینی نشده ای را برای بخشهای مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است، برپایی نمایشگاه های کشاورزی اهمیت بسیار زیادی دارد،اظهار داشت: بخش کشاورزی از لحاظ اشتغال زایی، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، تامین مواد غذایی مورد نیاز همه افراد جامعه و افزایش درآمد ملی کشور نقشی کلیدی دارد.

اورانی ادامه داد: توسعه کانال های توزیع ، تبادل اطلاعات و تجربیات، معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی و بالا رفتن میزان تبلیغات در سطح عموم و تحقیق بازار و بازاریابی می تواند نقش مهمی در توسعه کشاورزی با ترویج استفاده از این تکنولوژیها برای معرفی و فروش به کشاورزان و بهره برداران داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان داشت: اقتصاد ما هم اکنون متاثر از سه پارامتر تغییرات اقلیمی و تداوم خشکسالی ،شرایط کرونا  و تحریم و مسائل مربوط به آن میباشد.

وی افزود:در این شرایط پایداری و بقای بخش کشاورزی شدیداً به دانش و تکنولوژی وابسته است و در توسعه دانش، نمایشگاه ها می توانند بسیار موثر باشند.

اورانی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۷ درصد ارزش درآمدی مردم استان در حوزه دام و طیور می باشد برای پایداری آن بایستی از دانش روز استفاده کنیم.وی افزود: خراسان رضوی در حوزه دام و طیور جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد بطوریکه رتبه اول تولید گوشت قرمز با تولید 86 هزارو413 تن،رتبه سوم تولید تخم مرغ و شیر با تولید به ترتیب،145 هزارو 745 تن و یک میلیون 162 هزارو198 تن ورابه چهارم تولید گوشت مرغ با تولید 183 هزارو 53 تن را دارا است.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست نمایندگان تشکلهای بخش دام و طیور و آبزیان استان به بیان دیدگاههای خود در خصوص برگزاری نمایشگاه دام،طیور وآبزیان پرداخته و هم اندیشی های لازم با مسئولین جهاد کشاورزی و برگزار کنندگان انجام گرفت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید