Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا کشاورزان ما در کشت پاییزه خود دچار مشکل نشوند

جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلات با موضوع برنامه ریزی کشت پاییزه با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی،معاون بهبود تولیدات گیاهی،مدیر زراعت ، رییس روابط عمومی و مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا کشاورزان ما در کشت پاییزه خود دچار مشکل نشوند

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی برای شرکت در جلسات برنامه‌ریزی کشت پاییزه با حضور در شهرستان کلات گفت: با استفاده از تمام پتانسیل سازمان و همکاران تمام تلاش خود را برای انجام هر چه بهتر کشت پاییزه در استان بکار خواهیم برد.

محمد رضا اورانی سیاست‌های ابلاغی وزارت متبوع در سال زراعی جاری برای کشت پاییزه را تشریح و عنوان داشت:وزارت جهاد کشاورزی با ابلاغ سطوح در نظر گرفته برای استان تمهیدات لازم برای تامین بستر لازم کشت پاییزه را فراهم خواهد کرد.

وی گفت:در سال زراعی جاری قیمت گندم  به موقع، مناسب و متناسب با قیمت های جهانی اعلام گردیده است  بنابراین هیچ بهانه ای از ما پذیرفته نیست، پس باید با تمام توان اقدام کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: حمایت و سیاست گذاری دولت در قیمت گذاری و خرید باید انگیزه لازم را برای افزایش تولید و کسب درآمد کشاورزان جهت مشارکت افزایش دهد و با یاری خدا شاهد افزایش تولید باشیم.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز تمام تلاش خود را در تامین به موقع و کافی نهاده های مورد نیاز،تامین تسهیلات و کشاورز کارت، جذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون و ایجاد انگیزه بکار خواهد گرفت تا کشت پاییزه متفاوت و مناسبتر از سالهای گذشته داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به الگوی کشت و نقش آن در پیشبرد اهداف  توسعه پایدار کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای الگوی بهینه کشت، در تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی، به افزایش بهره وری عوامل تولید، رسیدن به پایداری تولید، گسترش روحیه تعاون، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد از فروش تولیدات و حفاظت از منابع پایه منجر میشود. وی اظهار امیدواری کرد یرنامه الگوی کشت هر چه سریعتر از سوی وزارت جهاد کشاورزی آماده اجرا شود.

این مقام مسئول به کشت مکانیزه اشاره کرد و عنوان داشت:: با استفاده از کشت مکانیزه علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ها بازدهی تولید نیز بالا خواهد رفت و توجه به نکات علمی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در کاهش هزینه ها، وقت و استفاده از منابع بسیار با اهمیت است.

اورانی با اشاره به سطوح ابلاغی وزارت برای کشت پاییزه خراسان رضوی گفت: با آغاز کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ انتظار می‌رود گندم آبی در سطح ۱۲۶ هزار هکتار و گندم دیم در سطح ۱۳۷ هزار هکتار در سطح استان خراسان رضوی به زیر کشت رود. در این راستا سازمان جهاد کشاورزی اقدام به تهیه و تدارک ۱۰ هزار و ۵۲۷  تن بذر گندم آبی و ۱۰۳۵ تن بذر گندم دیم کرده است.

وی بیان داشت:138 هزار هکتار جو آبی ، 42 هزار و 500 هکتار جو دیم 100هکتار چغندر پاییزه و 12 هزارو 500 هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا خواهد رفت.

در ابتدای این نشست مدیر امور زراعت سازمان پس از استماع سخنان مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص مسائل فنی کشت پاییزه و تهیه و تدارک نهاده ها و راهکارهای افزایش بهره وری و عملکرد توضیحات لازم را ارائه دادند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید