Iranian Agriculture News Agency

حضور رئیس سازمان در برنامه کشاورزی محور تولید و اشتغال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در برنامه سراسری کشاورزی ،محور تولید و اشتغال که به همت مدیریت ترویج برگزارشد حضور یافت .

حضور رئیس سازمان در برنامه کشاورزی محور تولید و اشتغال

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  محمد رضا اورانی طی سخنانی در این برنامه اظهار داشت: تعداد 337 هزار کشاورز و تولیدکننده در استان خراسان رضوی حدود 7.5 میلیون تن محصولات کشاورزی را در 3 هزارو 334 روستا تولید می کنند.

وی افزود: ظرفیت بخش کشاورزی استان بسیار بیشتر از چیزی است که اتفاق افتاده است بطور مثال 13 هزارتن محصولات شیلاتی استان در یکهزارو 475 منبع آبی تولید می شود که این تعداد منابع آبی حدود یک هفدهم منابع آبی استان راشامل میشود .

وی گفت :اگر از ظرفیت تمام منابع آبی استان  اعم از چشمه ، قنات و چاهها استفاده شود تولید محصولات شیلاتی قابل افزایش به 195 هزار تن است.

وی گفت: در ابتدای راهیم و وظیفه ما است که با حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان جوانان نخبه و شرکتهای دانش بنیان و افزایش ضریب  نفوذ دانش و فنآوری و با آموزش و ترویج در جهت توانمندسازی کشاورزان و تولیدکندگان گام برداشته و راندمان عملکرد تولید را در واحد های زراعی باغی ، دامی و آبزیان و... ارتقاء بخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  موانع تولید دربخش کشاورزی را  شامل دوگروه درون بخش و برون بخشی دانست و برحمایت از کشاورزان ، تولید کنندگان و سرمایه گذاران و تسریع ، تسهیل و رفع  موانع   کار آنان تاکید کرد.

محمد رضا اورانی ادامه داد:  همه ما در درجه اول مروجیم و در کار تخصصی اولین فکر ما باید آموزش و ترویج باشد.

وی موضوع آموزش همسران بهره برداران و آموزش بهره برداران زن  را از جمله خلاءهای آموزش برشمرد وبراستفاده از ظرفیت مددکاران و تسهیلگران به نحو مطلوب تاکید نمود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید