Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد مقرر شده است تا یکسال آینده سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد شود تا آنجا تمام افراد بتوانند اطلاعات خود را ارائه کنند.

 سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، نشست وزیر جهاد کشاورزی با مدیران عامل تشکل های بخش کشاورزی خراسان رضوی با موضوع نقش تشکل ها در جهش تولید عصر روز سه شنبه ۱۳ خردادماه در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست ابتدا  اورانی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ضمن خوش آمد گویی به حضار ،رییس مجمع نمایندگان خراسان در مجلس شورای اسلامی و افسران جبهه تولید در بخش کشاورزی گفت : در نشست با استاندار محترم خراسان رضوی مسائل بخش کشاورزی استان بصورت ریز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سپس رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: مهم ترین رکن اساسی در حوزه ایجاد استقلال کشور بخش کشاورزی است که باید حمایت واقعی از این عزیزان صورت بگیرد.

حجت الاسلام پژمان فر به مدیران عامل تشکل های بخش کشاورزی قول داد جلسه ای در آینده با حضور وزیرجهادکشاورزی برگزار تا نمایندگان تشکل ها مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند . وی افزود : در همین راستا طی یک جدول زمانبندی کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت نسبت به ارائه راهکار برای پاسخ به درخواست های تشکل ها، اقدام خواهد شد.

در ادامه مدیران عامل تشکل های بخش کشاورزی خراسان رضوی مسائل و مشکلات و درخواست های خود را در رابطه با نهاده های کشاورزی، خوراک دام، صدور گل و گیاه، کارخانجات لبنی و تولیدات دام و طیور و تولید بذر بیان کردند.

سپس وزیر جهادکشاورزی گفت یکی از علل سفرهای اینجانب به استان ها این است که درد و دل های دوستان را شنیده و برای رفع مشکلات در خدمتشان باشیم.

کاظم خاوازی افزود:یکی از برنامه هایی که در دستور کار اینجانب بوده است مشورت از بزرگان و کشاورزان عزیز در تصمیم گیری ها است

وی گفت: مادرکارگروه کرونا پنج رسته در بخش کشاورزی از جمله گل و گیاه، ماهیان زینتی را مصوب کردیم و در صدد هستیم رسته های دیگری را نیز مصوب کنیم تا تسهیلاتی به آنان تعلق گیرد.

وی از تشکیل شورای ملی راهبردی بهداشت و دام خبرداد و گفت: بخش خصوصی بصورت فردی و تشکل درآن سهیم است که تمام تصمیم گیری ها از طرف وزارت جهاد کشاورزی نباشد 

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد مقرر شده است تا یکسال آینده سیستم یکپارچه اطلاعات بخش کشاورزی ایجاد شود تا آنجا تمام افراد بتوانند اطلاعات خود را ارائه کنند

کاظم خاوازی تصریح کرد: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی باید کل زنجیره ای تولید از نهاده تا صادرات در اختیار وزیر جهادکشاورزی باشد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید