Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه تبیین برنامه مدیریت گوشت قرمز قرار دادی شمال شرق و شرق کشور

جلسه تولید گوشت قرمز قراردادی قطب شمال شرق و شرق کشور با حضور مقامات وزارت ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، معاون بهبود تولیدات دامی ، تشکلها مرتبط و جمعی از دامداران در تالار جلسات برگزارشد.

برگزاری جلسه تبیین برنامه مدیریت گوشت قرمز قرار دادی شمال شرق و شرق کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور در این جلسه ضمن تشریح این طرح اظهار داشت: تکمیل دوره پروار دامهای نر و مازاد دامداریهای عشایری، روستایی و صنعتی کشور، استحصال حداکثر وزن لاشه دامهای پروار شده و افزایش در آمد دامداران و بهبود راندمان تولید  بخشی از نتایج برنامه مدیریت ملی تولید قرار دادی گوشت قرمز است.

آقای شریف افزود: همچنین تامین هدفمند ذخایر استراتژیک گوشت قرمز از محل تولیدات داخلی و صادرات هدفمند دامهای پروار شده در صورت تولید مازاد نیز  از نتایج دیگر این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار داشت: در اجرای طرح تولید گوشت قرمز قراردادی باید جایگاه دامدار دیده شود و در این تعاملات ما بعنوان دولت نباید در نقش یک کاسب باشیم و باید چند قدمی هم بسود  دامدار گام  برداریم.

محمدرضا اورانی گفت: در خراسان رضوی عمده واحد ها متوسط و کوچک است در این طرح  باید به ایجاد زنجیره ها توجه کنیم، یعمنی زنجیره های گوشت قرمز را ایجاد، شبکه سازی و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت تشکل‌ها در واردات نهاده ها و سایر اقلام مورد نیز دامدار استفاده کنیم چون اگر مدیریت کار را به دوستان بسپاریم  ضمن کم کردن باردولت،  به آنها قدرت عمل می دهیم.

وی بر واردات نهاده های دامی از طریق شهرستان سرخس که فاصله آن تا مرکز استان 170 کیلومتر است ، جهت کاهش قیمت تمام شده تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: اگر بخواهیم گوشت قرمز مورد نیاز را تامین کنیم هیچ راهی جز رفتن به سمت پروار بندی نداریم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید