Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه نظام صنفی کشاورزی

جلسه مشترک مدیران جهادکشاورزی (ستاد و شهرستانها ) و نیز مسئولین اتاق اصناف کشاورزی(نظام صنفی کشاورزی) با حضور ریاست سازمان روز جمعه سی ام اردیبهشت ماه در تالار پیام مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

برگزاری جلسه نظام صنفی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این جلسه اظهار داشت: از 337 هزار کشاورزاستان تعداد 139 هزار کشاورزی تاکنون در قالب اتاقهای اصناف کشاورزی (یعنی 41 درصد) ساماندهی شده اند و رتبه اول کشوری را در این زمینه داریم ولی با توجه به جمعیت هنوز فاصله زیادی داریم.

محمد رضا اورانی افزود: نظام صنفی از ما جدا نیست ، ما و نظام صنفی یکی هستیم، بخش کشاوری یک بخش اقتصادی، فنی و اجرایی است و این بخش باید سرباز تولید باشد و به دسته بندیهای سیاسی کشیده نشود.

وی ادامه داد: هرکسی جهاد کشاورزی و اتاق اصناف را به مسایل سیاسی بکشاند به بخش خیانت کرده است ، مراقب باشید در جهاد کشاورزی و اصناف ،  دسته بندیهای منطقه ای ، اجتماعی و طایفه ای و اغراض شخصی و سلیقه ای دخالت نکند.

وی گفت: ملاک شاخص سنجی مردم از عملکرد من و شما  در آمارها و مصاحبه ها  نیست بلکه روی سفره مردم است و از مزرعه ، دامداری و مرغداری و ..... تا سفره مردم، در هر قسمتی چالشی ایجاد شود، باید پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و حفظ اراضی ملی و مرتعی بعنوان بستر تولید، عملیات تولید و تنظیم بازار 91 محصول کشاورزی از مزرعه تا سفره، سه وظیفه  جهاد کشاورزی است. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید