Iranian Agriculture News Agency

گردشگری زنبور عسل به عنوان مکمل تولید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: یکی از اقداماتی که در بحث پرورش زنبور عسل دنبال می‌شود گردشگری زنبور عسل به عنوان محصول مکمل تولید است.

گردشگری زنبور عسل به عنوان مکمل تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمود اشرفی‌گل افزود: عسل تولیدی خراسان‌جنوبی از نظر میزان تولید رتبه خوبی ندارد اما از نظر کیفیت عسل تولیدی خراسان‌جنوبی دارای رتبه‌های برتر کشوری است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: مشکلات مربوط به زنبورداران از جمله بحث تامین شکر، تامین کپسول گاز ویژه زنبورداران، بیمه مرتبط با زنبورها و غیره احصا شده و توسط امور مربوط در وزارتخانه جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.

وی به افزایش قیمت شکر اشاره و عنوان کرد: امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تأمین شکر یارانه‌ای برای زنبورداران است.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی به کشاورزان در بحث اهمیت و مفیدبودن استقرار کندوهای زنبور عسل در کنار باغات، اظهار داشت: جهاد کشاورزی به صورت مکرر به کشاورزان نامه نوشته و اطلاع‌رسانی‌هایی داشته است.

اشرفی زنبور عسل به عنوان یکی از مزیت‌های استان شناخته شده و نامه‌نگاری در خصوص راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل کیفی عسل در استان انجام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید