Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد:

روش‌های خرید حمایتی زعفران در خرسان جنوبی

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سرایان، فردوس محصول استراتژیک زعفران امسال را از زعفران‌کاران استان خریداری می‌کنند.

روش‌های خرید حمایتی زعفران در خرسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در تشریح خرید حمایتی زعفران، گفت: مراکز خرید زعفران در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سرایان، فردوس محصول استراتژیک زعفران امسال را از زعفران‌کاران استان خریداری می‌کنند.

قوسی بیان کرد : امسال خرید حمایتی زعفران به دو روش بورس کالا و فیزیکی انجام می‌شود؛ در روش بورس کالا زعفران با معرفی مدیریت‌های جهاد کشاورزی تحویل انبارهای بورس قرار می‌گیرد و از طریق نمادهای بورسی زعفران قابل عرضه است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در روش خرید فیزیکی کشاورزان با مراجعه به مراکز خرید تعاون روستایی با معرفی‌ جهاد کشاورزی زعفران را در اختیار مراکز خرید قرار می‌‌دهند و کارشناسان از لحاظ ظاهری زعفران را بررسی و ۳۰ درصد قیمت زعفران به‌صورت وجه نقد و مابقی پس از اعلام نتایج آزمایشگاهی طی مدت سه ماه قابل پرداخت است.

قوسی سقف خرید زعفران از هر کشاورز را ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ۱۶ هزار و ۸۰۷ هکتار از مزارع استان  زیر کشت زعفران است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود و میزان تولید 3.5 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید